Profil zaufany – usługa mojeID
W Banku Spółdzielczym w Suwałkach już możesz używać mojeID – zdalnego potwierdzania tożsamości poprzez bankowość elektroniczną. Teraz wygodniej skorzystasz z komercyjnych i publicznych usług online. Do korzystania z tej usługi wymagany jest nr telefonu komórkowego i adres e-mail. Jeżeli będą Państwo chcieli skorzystać z tej usługi, proszę o uzupełnienie danych w placówce Banku.

mojeID – bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Bankach Spółdzielczych Grupy BPS. Uruchamiamy je wraz z Profilem zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne.
Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).

Aktualna lista usług publicznych

Informacje na temat Profilu zaufanego
Czym jest mojeID?

mojeID
— służy do zdalnego potwierdzania tożsamości.
Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej.
Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz.
Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji.
Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie.
Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Zastosowanie
- Usługi publiczne
Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu). Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
- e-Commerce
Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu). Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.
- Energetyka
Rejestracja wniosku/formularza. Przedłużenie umowy. Dostęp do portalu klienta.
- Medycyna
Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych. Zakup leków przez internet.
- Media
Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo. Opłacanie abonamentu.
- Ubezpieczenia
Sprzedaż polisy przez internet. Odnowienie polisy (Direct).
Możliwości oferowane przez mojeID
- Potwierdzenie tożsamości.
W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania
- Logowanie do istniejącego konta
- Autoryzacja operacji
Korzyści
- Łatwiejszy dostęp
Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
- Bezpieczeństw
Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
- Użyteczność
Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
- Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne
1. Co to jest mojeID?
mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
2. Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
3. Jaką mam korzyść z używania mojeID?
Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
4. Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
5. Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.